Monday, December 6, 2010

Permulaan aku..

Salam. 

Terasa seperti sudah hmpir berbulan mninggalkan blog ni. Sebenarnya bukanlah trlalu sibuk sangat pun, cuma kadang kala ksempatan untuk berehat sbentar dan duduk tenang untuk menulis di blog ini begitu susah utk aku lakukan. Hari ini barulah aku brpeluang untuk menulis dan mencoret kmbali di blog ini. Hari ini aku ingin bercerita tentang suatu prmulaan. Permulaan yg baru bg aku di tempat yg baru ini. Sebenarnya tmpat ini tidaklah bgitu baru bagi aku, malah bgitu dekat di hatiku. Di sini aku mnuntut ilmu, mngenali erti shabat, malah mngenali insan2 yg bgitu byk mmbantu malah mndoakan diriku. 
1 Dis lalu aku telah memulakan tugas di tmpat ini. Secara kasarnya aku telah dikira brkhidmat di sini sejak 2008, namun dek kerana cuti blajar, maka 2010 ini lah secara rasminya aku brtugas di sini. Ada yg brtnya pada aku, apa perasaannya bkerja di sini? Entahlah, aku sdiri tak pasti apa yg perlu aku rasakan. Gembira? Benar, terasa juga gembira dan senag hati, meskipun masih ada bbrpa perkara yg perlu dibereskan lagi. Namun, apa yg mmbuatkan aku terasa di saat aku mnjejakkan kaki kmbali ke sini adalah apakah aku mampu mlaksanakan tnggungjwb yg diamanahkan dgn baik? Apakah aku mampu utk menahan suasana 'politik' kerja yg mungkin brlaku? Apakah aku boleh brsabar dgn karenah pihak atasan mahupun gelagat plajar yg pelbagai ragam? Semuanya berlegar-legar di fikiranku tika itu, malah shingga kini pun. Serasanya trlalu byk yg akan aku hadapi, dan trkadang timbuk juga rasa takut untuk mnghadapinya. Namun, aku tahu, stiap yg akan brlaku adlh cbrn dan dugaan yg pastinya akan mmbuatkan aku lbih brsedia untuk mnghadapi dunia ini. 
Astaghfirullah..aku trlupa sbentar rupanya. Apapun pkerjaan yg kita lakukan, apapun yg kita hadapi, segalanya mesti bertunjangkan ALLAH..Hnya DIA yg akan menemani kita di saat sukar dan senang yg akan aku tempuh ini. Aku tahu, saat permulaan aku ini harus juga dmulakan dgn nama ALLAH YANG MULIA..Hnya pada DIA tmpat aku brgantung, dan hnya pada DIA aku serahkan sgalanya. Dan, aku pasti, selepas ini aku tdk lagi akan gentar untuk mnempuh permulaan yg baru ini. Insya ALLAH..

~ Mode: in UMT..~

No comments: