Wednesday, October 22, 2008

antara aku, dia dan kamu...

salam..
emm..lama dah tak mnjenguk untuk update kat cni..huhu..bukan aper, byk perkara perlu diselesaikan..walaupun...hihihi...emm, banyak mnde sbnrnya yang nak ceritakan di sini, tapi, aku akan mulakannya satu persatu..arini aku ingin bercerita tentang diriku, dirinya dan dirimu...
Bagaimana rasanya kalau kita perlu melalui satu jalan yang berbeza dari jalan yang biasa kita lalui? for sure, ia memang berbeza kan..tapi, andai kata jalan itu akan mmbawa kita ke suatu arah dan haluan yang jauh lbih baik dari jalan sblmnya, apa salahnya untuk kita mncuba kan?Inilah kisahku hari ni..
Sejak 10 tahun yang lalu, aku sering melalui jalan yang sama stiap kali aku ingin mncari arahku..aku sudah trlalu biasa dengan jalan itu, hinggakan aku langsung tidak peduli dengan segala onak dan duri yang berlingkar di spjgn prjalanan ku. Kadangkala aku menangis, kadangkala aku memendam kesakitan akibat duri yang sntiasa mnyakitkan ku di spjg jalan itu, namun, aku sndiri tidak mngerti kenapa aku masih tidak ambil kisah dengan semua itu. Mungkin, aku sudah terbiasa dan aku trlalu takut untuk mnukar haluanku..takut andai kata aku tersesat dan tak mungkin untuk berpatah balik..
Namun, entah kenapa secara tiba2 aku terpandang sebatang jalan lain yang turut dapat mmbawa aku ke destinasi dan haluanku...jalan yang lbih baik, yang tidak akan mnyakitkan aku dengan sgala onak dan duri..buat pertama kalinya, aku cuba untuk melalui jalan yang baru ini..lngkah pertama, buat aku rasa gmentar, bimbang kalau2 duri itu masih ada di spjg jalan baru ini..entah kenapa, aku mula mnyenangi jalan ini..melaluinya, aku mampu untuk melihat suatu pmandangan yang jauh lbih luas dari sebelumnya..melaluinya, aku melihat diriku yang baru.. jalan ini mmbuatkan aku lbih mngerti...mngerti tentang apa yang perlu lakukan untuk aku mncapai impian dan destinasiku.....dan, aku tidak lagi berpatah semula..
Emm..jalan2 ini semua hnyalah kiasan semata...hnya aku yg lbih mngetahui apa yg trsirat di sebaliknya..namun, serasanya, pasti rmai yang akan memahaminya kan?hihi...aku gembira dgn jalan yang aku lalui ini..mungkin kekecewaan dan luka yang aku lalui semasa melalui jalan yang lama trlalu dalam, mmbuatkan aku ingin terus melupakannya..aku rasa tenang sekarang, rasa nyaman sekali..terima kasih atas segalanya....
chow..(nnti smbg post lain..ahaks..)

No comments: