Thursday, June 12, 2008

aku lebih tahu..

salam..

emm..nak cakap pasal apa arini yer?emm..ntahlah, arini aku terasa rindu pada sesuatu..rindu pada apa yang pernah aku rasai 2 tahun lalu..rinduu nak bersama anak-anak yang pernah mnjadi teman dan pelajarku dulu..diam tak diam, dah hampir 6 bulan aku tinggalkan diaorang semua..

secara jujurnya, anak-anak ini lah yang banyak mngajar aku tentang apa itu hidu yg sebenarnya..how to live ur life to the fullest..bagaimana kita mahu hidup dgn pnuh pngertian pada hari ini..anak-anak itu buat aku berfikir yang dari mata mereka, hidup ini mmg pnuh cabaran, tapi, cara untuk kita mnghadapi cabarn itu yang paling penting..

anak-anak itu buat aku mngerti yang cabaran paling besar adalah mnghadapi ketakutan kita..aku suka marah diaorang, tapi aku trfikir, bgaimana kalo aku yg berada di tmpat mereka?sanggup ke aku dimarah atau ditegur sebegitu?betul, mereka msih anak-anak yang perlu dibimbing dan ditegur, tapi adakalanya orang dewasa spt kita juga perlu ditegur kerana kealpaan kita..orang dewasa kadangkala lbih memerlukan teguran kerana kita takkan mudah untuk mngaku kesalahan yg telah kita lakukan..at least, anak-anak itu mngaku yang mereka silap dalam mmbuat itu atau ini..

aku mngenali seorang budak yang telah ajar aku tentang cara bgaimana untuk memahami dan mngasihi..dya dewasa sebelum waktunya..kadangkala aku terfikir yang aku dulu di usia yang sama dgn dya, tak mampu utk berfikir sematangnya.. memikirkan ayah dan mak sblm dirinya..bertuah ibunya..

apapun,aku rindukan suasana itu..semoga mereka semua berjaya dan aku jua begitu..aku akan kembali ke tempat itu suatu hari nanti..agar aku tahu dan sedar tmpat dimna segalanya bermula..dan pastinya aku yang lebih tahu..

chow..

No comments: