Saturday, March 13, 2010

Dunia kita berbeza..

Salam.

Huish..lama jugak tidak mnjenguk dan mnulis di sini. Aku baru mnyiapkan segala prsiapan untuk mnghadiri konferens di Kuala Lumpur tidak lama lagi. Emm.. banyak yang brmain di fikiran kala ini, namun, terkadang sgalanya luput dek kerana kesibukan hal2 yang jauh lbih penting. Aku sebenarnya terkenangkan seorang sahabat, dan beberapa sahabat yang lain. Sahabat yang dunia mereka jauh brbeza dari dunia aku yang kecil ini. Sahabat yang kadang kala, tidak dapat aku jangkau apa yg mereka inginkan dan mahu dalam hidup ini. Aku tahu, mereka adalah antara insan dan sahabat2 yg pernah singgah dalam hidup aku, dan aku tak mampu untuk meneroka dunia itu brsama mereka. Entahlah, dunia kami jauh brbeza. Mungkin tidaklah trlalu ketara prbezaannya, namun, ia sudah ckup untuk mmbina jurang yg besar antara kami.

Aku pernah mncuba untuk memahami dunia itu, tetapi, aku tahu, aku tak mampu untuk memasukinya. Ia terlalu jauh untuk aku gapai. Aku cuma seorang sahabat biasa, yang tak punya apa2 untuk dibawa ke dalam dunia yang penuh warna-warni itu. Dunia aku trlalu sederhana, kecil dan sangat biasa. Mungkin, kerana itu, aku akhirnya lebih senang mmerhatikan dari kejauhan. Dan, mendoakan yang trbaik buat mereka. Kadang kala tersenyum sdiri apabila melihat mereka brgembira, namun, aku tidak mampu untuk brkongsi brsama. Aku lbih senang dan bahagia begini, dalam dunia aku yang trsendiri. Ia mungkin sderhana dan biasa, tapi, ia dipenuhi dengan hati insan2 yang sangat aku sayangi dan hormati.

Mungkin catatan aku kali ini sukar untuk difahami, tetapi, ia adalah realiti yang telah lama aku rasakan. Mungkin kerana itu, aku masih bgini. Mungkin aku trlalu takut utk mncuba, tapi, itulah aku. Mungkin belum masanya untuk aku memahami dunia itu.

~ Layar mode..huhu..~

No comments: