Sunday, November 2, 2008

buat A dan N..

Ini kisahku bersama dua insan yang bergelar A dan N.. pada yang menganggap ini adalah kisah cinta, aku tak kisah, kerana ia bukan sekadar satu kisah cinta, tapi ia juga adalah tentang bagaimana kita mnghargai apa yang dinamakan CINTA itu..

Kisahku dan A..
Kisah kami bermula hampir 10 tahun yang lalu..dalam masa yang sbegitu panjang, apa yang mampu aku kenali tentang dirinya?kadangkala aku rasa yang aku langsung tidak mngenali dirinya..entahlah, mungkin aku yang terlalu naif dalam mnilai dan memahami erti "perhubungan" kami..mungkin aku yang terlalu berusaha dalam hubungan ini sehingga kadangkala aku melukai diriku sendiri..aku tak pernah salahkan dia, kerana dia punya hak dalam mnentukan apa yang dia ingini..cuma, aku kesal kerana dia tidak jujur dalam mnilai diriku.. aku tak kisah andainya ia tidak berakhir seperti apa yang kami harapkan, kerana kami masih akan bersahabat smpai bila2..tapi, dia tak mampu untuk mmberikan harga kejujuran itu untuk diriku..dia tak salah, cuma tersilap dalam menilai.. biarlah, mungkin permata yang dicarinya itu akan ditemuinya satu hari nnti.. mungkin permata itu akan jauh lebih berkilau berbanding kaca yang pernah ditinggalkannya ini..terima kasih A kerana mmberi aku peluang dan ksempatan untuk mnilai makna CINTA yg sbenar, dan jua mmbuatkan aku faham betapa bernilainya air mata..dan kejujuran..

Kisahku dan N..
Aku mngenali dirinya hampir 6 tahun lalu..aku mngenali dirinya sebagai seseorang yang biasa, dan langsung tiada kena mngena dalam hidupku..dan aku sndiri tidak pernah sangka yang aku akan mmpunyai "sesuatu" dengan dirinya.. dia seorang yang biasa shj, tapi penuh dgn segala yang luar biasa, hehe.. dia punyai dua prsamaan dengan A, tapi, dia jauh berbeza..caranya, kematangannya, kadangkala aku rasa aku mampu untuk bercerita apa saja bersama dirinya.. dan, aku juga mnjadi diriku yang sbenar setiap kali brsama dirinya..dia buatkan aku sedar bahawa kejujuran dan keikhlasan bukan setakat SMS melalui telefon atau call setiap hari, tapi kejujuran itu datang dari hati..bukan itu caranya untuk mnunjukkan yang kita sayangkan seseorang, tapi, andaikata kita percayakan dia, itulah sayang namanya..cara dia mnghargai rasa kasih itu sentiasa buat aku "terbang"..buat pertama kalinya, aku rasa aku mnyayangi dia dari hatiku, bukan dari perasaan..terima kasih N kerana buatkan aku sedar bahawa masih ramai insan yang jujur dan ikhlas dalam dunia ini..terima kasih jua kerana buatkan aku trsenyum..walau masa depan adalah sangat pjg dan bgitu kabur buat kita, aku cuma mahu merasai dan mnghargai saat2 yang aku rasai hari ini..

buat kesekian kalinya aku bersyukur kepada-MU YANG LEBIH MNGETAHUI kerana mmberikan aku peluang utk merasai betapa manis dan pahitnya apabila kita menyayangi seseorang..alhmdulillah...

No comments: