Tuesday, July 21, 2009

Impian, amanah dan hikmah...

Salam.

28 Rejab. Alhamdulillah, aku hampir selesai mngharungi hari2 dalam bulan Rejab ini. Moga aku masih diberi kesempatan oleh-NYA untuk berada dalam bulan2 yang seterusnya. Banyak yang bermain di fikiranku saat ini. Semakin aku ingin sampai ke penghujung, semakin banyak yang aku fikirkan. Apa yang aku lakukan saat ini sampai ke penghujung satu hari nanti, dan apabila tiba di penghujung itu, aku tahu, aku harus mmbuat pilihan dengan setepatnya.

Aku punya impian. Semua orang juga punya impian. Aku ingin mncapai apa yang ingin aku capai, dan memiliki apa yang aku inginkan selama ini. Namun, aku tahu, perjalanan aku untuk memilikinya tidak seperti yang aku fikirkan. Ia tidak semudah seperti yang ramai orang katakan pada diriku. Aku akui, ia memang tidak mudah, tapi, lebih sukar lagi untuk membuat pilihan sama ada ingin meneruskannya, atau berhenti sahaja. Aku tidak ingin berhenti, dan tidak akan sesekali berhenti. Namun, aku jua tahu, ada amanah lain yang sedang menanti diriku. Mungkin ia bukan yang seperti aku dan orang lain inginkan, tapi, amanah ini lebih besar dari impian aku. Aku tahu, aku pasti akan berdepan dengan mereka yang ingin aku meneruskan impian ini, tapi, aku tahu, aku harus lebih kuat. Aku harus berdepan dengan segalanya apabila tiba saatnya nanti. Aku tak ingin kehilangan hikmah seandainya aku mempersiakan amanah ini.

Impian aku akan tetap diteruskan, cuma dalam keadaan yang berbeza. Hasilnya nanti ttap akan sama, cuma mungkin pandangan orang terhadapku lebih berbeza. Aku tak pernah kisah kerana aku tahu, hikmah yang menanti diriku jauh lebih bernilai dari segalanya. Seandainya ini yang ALLAH tetapkan untuk diriku, aku redha dengan membelakangkan impianku. Aku tahu, aku akan terasa sedih kerana melepaskan apa yang ingin aku lakukan ini. Tapi, aku jua tahu, aku pasti akan tersenyum gembira kerana memilih untuk mnjaga amanah ini kerana aku tahu, ada hikmah yang menanti di sebaliknya. Sejujurnya, airmataku mngalir laju saat aku mncoretkan hal ini, namun, airmata ini bukanlah kerana kesedihan, tapi, kerana aku ingin yakin dengan janji ALLAH. Moga DIA memberkati perjalananku ini, dan moga DIA mempermudahkan segala urusanku. Moga ALLAH jua menetapkan hatiku untuk sentiasa mengingati-NYA..

No comments: