Thursday, July 9, 2009

Lubang pada hati..

Salam.

Pejam celik, pejam celik, kita dh mlangkah ke Julai. Begitu banyak perkara yang berlaku dalam setengah tahun ini, begitu ramai jua telah kutemui dan begitu banyak pngalaman yang telah aku kutip. Dalam seminggu ini, aku kembali sibuk dengan segala kerja walaupunn kadangkala terbabas ke tempat lain, hihihi. Emm, lubang pada hati. Saja aku memilih untuk menulis tajuk sebegini, bukan hanya kerana lagu ini sangat mesra pada telinga, tetapi, hakikatnya, kita semua mmpunyai lubang pada hati.

Entahlah, apa yang aku rasai dengan adanya lubang ini. Pada aku, sesekali, biarlah ia berlubang kerana dengan itu, barulah kita mngerti dan faham bahawa bukan mudah untuk mengisi dan menutup kembali lubang itu. Dan, yang paling penting, kita tetap mampu mneruskan kehidupan seperti biasa walaupun dengan adanya lubang itu. Lubang pertamaku, pada 2001,. dan kini, ia berlubang lagi. Sejujurnya aku masih cuba untuk merawat hati sendiri, dan sentiasa mncuba kerana aku yakin,ALLAH sentiasa bersamaku. Hidup ini hanyalah kerana DIA dan pada-NYA lah jua aku bermohon agar kekuatan ini akan mnjadi lebih kuat, dan kesabaran ini mnjadi lebih sabar. Aku sewajarnya lebih bersyukur pada orang yang telah mnyakiti hatiku, kerana dia telah mmbuatkan aku jadi lebih tabah, dan semoga satu hari nanti, aku mampu berdepan dengannya.

Pernah satu ketika, aku rasakan yang lubang ini akan terus berlubang selamanya. Namun, aku kembali sedar bahawa, ALLAH MAHA ADIL lagi MAHA MENGETAHUI akan segalanya. Lubang ini pasti akan tertutup kembali, suatu hari nanti. Senyuman ini akan kembali lagi, itu sesuatu yang pasti..

P/S: Semoga dia jua temui apa yang dia inginkan. Semoga hidupnya diberkati-NYA...

No comments: