Tuesday, December 22, 2009

Setiap cinta ada maknanya..

Salam.

Tertarik benar aku dengan kata-kata ini; setiap cinta ada maknanya. Sama ada ia adalah cinta pertama, kedua, ketiga mahupun cinta terakhir kita, setiapnya punyai kisah dan makna yang tersendiri. Setiap dari kita punyai kisah ini. Bohonglah kalau ada yang mnyatakan bahawa mereka telah melupakan kisah cinta yang lalu mskipun telah berpunya.

Bagi aku, setiap kisah cinta yang pernah aku lalui dan rasai adalah suatu pngalaman yang menarik, berbeza dan trsendiri. Setiap satu darinya punya rasa yang sngat berbeza. Sejujurnya, aku sngat mnghargai setiap rasa yang telah aku alami itu, kerana itu lah rasanya cinta. Meskipun, banyak antara rasa itu adalah mendukacitakan, namun, bila difikirkan kembali, ia banyak mmbuatkan aku trsenyum. Setiap satu darinya punya tempat yang istimewa dalam hati aku.

Apa perlunya dendam akibat cinta? Bukanlah lebih mudah jika melepaskan, dan mmbiarkan sahaja ia berlalu daripada menanggung beban hati sebegitu? Pada aku, yang berlalu, biarlah ia berlalu. Iya, aku memang melupakan. Namun, setiap sisanya masih berbekas di hatiku. Tetapi, ia bukanlah sisa2 kemarahan atau dendam, cuma ia adalah sedikit kenangan, yang kadangkala mmbuatkan aku trsenyum sndirian. Dan, bersama kenangan ini, aku mmbina semula semangat diri.

Seperti kata R, setiap cinta ada mknanya; setiapnya punya tempat yang istimewa di hati kita. Mengingatkan ini mmbuatkan aku trfikir, betapa bertuahnya diriku kerana telah merasai pelbagai mkna cinta ini. Syukur Ya ALLAH, kerana masih mmberikanku kesempatan ini. Pastinya, aku masih ingin bercinta. Bercinta dan mencintai DIA YANG ESA..

'R'..? emm...huhu...

No comments: