Thursday, May 29, 2008

hidupku yang monotonous..

salam..

emm..aku sbnrnya tak tahu nak tulis pagi2 camnih..tapi ader sesuatu yang still berlegar-legar dalam fikiran aku sejak semalam..last nite aku ader call sorang member aku nih..banyak yang kitaorg bualkan.dlm duk sembang2 tuh, tetiber trkeluar citer pasal hidup kitaorg yang still mcm nih lagi..ntahlah, aku tak kisah sangat pasal tuh, cuma aku baru terfikir yang betul ker hidup aku ni monotonous jer??

setiap hari aku lalui rutin yang sama jer, pergi kerja, pastu cbuk dgn pelbagai urusan, balik kejer, penat, malam dgn aku pnyer research master dan begitulah seterusnya..kalo aku tak kejer skalipun, aku still mcm ni gak, tlg org tu pegi sana, tlg bayarkan bil, pegi bank, pegi beli itu, beli ini..uffffffff..ntahlah..terkadang aku bosan gak, aku rasa mcm nak pergi satu tempat yang aku bleh fikir untuk diri aku sndiri..aku rasa mcm slama ni aku byk pkir utk org lain..ntahlah..aku bukan nak merungut, tapi aku perlu punya ruang utk diri sndiri..aku pun ader impian dan cita-cita yang takder org pun cuba nak faham atau mngerti..emm..still, aku bukan salahkan sape2, cuma aku terfikir, adakah aku terlalu banyak memasang impian..

emm..hidupku mmg monotonous, tapi aku still happy macam nih..walaupun aku sbnrnya ingin cabaran yang lebih dalam apa yang buat skrg..aku nak lanjutkan pelajaran aku ke oversea, aku nak jadi professional motivator..itu akan tetap jadi impian dan harapan aku yang terbesar..walaupun aku terpaksa tunggu dan bersabar utk 5 tahun yang akan datang utk mncapai semua itu, tapi aku tak kisah, yang penting aku cuma mahu pastikan yang aku mampu untuk mncapainya, insya Allah..

apa yang penting adalah hari ini, usaha, doa dan tawakal agar hari ini mnjadi hari yang paling indah sbb who knows what tomorrow holds..=)

out-bekpes..huhu..

No comments: