Tuesday, April 28, 2009

Kisahnya..

Salam.

Sebenarnya, aku takdelah idea sangat nak menulis di sini. Banyak sangat perkara yang perlu dibereskan dan aku sndiri tak mampu nak mncuri waktu untuk mnulis, huhu. Emm, oklah, aku cuma nak ceritakan tentang apa yang aku buat dalam 2-3 hari ni. Aku ada satu tabiat yang tak dapt nak dihilangkan lagi nih, hihihi. Apa tabiatnya? Suka layan lagu Korea dan drama Korea selepas selesai buat sesuatu kerja! Entahlah, setiap kali aku menulis di sini pun, aku mesti akan pasang lagu Korea dan lagu yang mnjadi pilihan aku selalunya dari satu kumpulan Korea yang bernama 'Bubble Sisters'. Aku sendiri tak tahu apa tajuk lagunya, tapi, aku benar2 terkesan dengan lagu ini, walaupun tidak memahami setiap patah perkataannya. Malah, suatu ketika, aku pernah menangis tatkala mendengar lagu ini.

Lagu ini sebenarnya berkaitan dengan satu kisah drama Korea yang sangat aku gemari. Jika seseorang ingin mncari drama Korea yang lucu, tapi, pada masa yang sama mmbuatkan kita mnangis, inilah kisahnya. Pertama kali aku melihat satu watak lelaki yang mencintai seorang gadis dengan caranya yang tersendiri. Tanpa kata2 cinta, tanpa perlu hadiah dan segalanya. Dia mncuba untuk mncintai gadis itu, dan akhirnya dia benar2 jatuh hati. Segalanya terasa sempurna bagi dirinya, sehingga satu saat, dia terasa takut kerana dia terasa sangat bahagia. Seperti kisah Korea yang pernah kita semua tengok sbelum ni, ia masih tipikal kisah yang sama. Tapi, caranya agak berbeza. Ia memang mnyedihkan, tapi, pada akhir kisah ini, aku terasa seperti lega. Lega kerana lelaki itu telah melaksanakan segalanya sebelum dia pergi buat selamanya. Dia telah berubah mnjadi seorang ayah, kekasih, sahabat, malah bos yang baik kepada semua yang dikenalinya. Seperti kata sahabatnya, Kyle, "Now, he's facing all 4 walls, being forced till he's tired, but the him now, to me, is the happiest.."

Aku rasa inilah kisahnya yang sentiasa akan mngingatkan aku bahawa, hidup ini indah. Setiap orang yang kita kenali mmberi erti yang trsendiri buat diri kita dan nikmatilah hidup selagi kita masih mampu untuk berbuat demikian. Seperti kata Hyun Suh dalam kisah ini, "I never expect to be in here, in Korea. Meeting you, my dear Bokja, meeting Yoon (his son) and coming to love both of you.." Kisah ini akan sntiasa mnjadi inspirasi untuk diriku untuk terus berusaha shingga ke akhirnya, dan untuk mngasihi segala yang ada di sekeliling kita..

I'm started to cry now..huhu..

chow!

No comments: