Monday, November 9, 2009

Sesekali...aku masih ingin bermimpi..

Salam. Lama juga aku tidak menjengah ke sini. Mungkin ada juga yang mngikuti coretan aku ini yang berfikir bahawa aku mungkin sudah mahu meninggalkan tulisan di sini. TIDAK, sesekali aku tidak akan tinggalkan apa yang sudah aku minati sejak dulu ini. Walau ia tidak sepopular nukilan di blog orang lain, aku tetap mahu menulis kerana ini adalah dunia di sebalik diriku.

Baru2 ini, aku menemui sebuah lagu. Sebetulnya, ia adalah lagu tema sebuah drama, dan sejujurnya, aku memang terkesan dengan setiap bait2 dalam lagu ini. Bukan kerana hanya ia mnepati dengan apa yang aku alami, tapi, ia lebih daripada itu. Aku bukanlah fanatik dengan lagu2 Indonesia, kerana lagu2 Malaysia jua banyak mnepati diriku, namun, 'Cinta Tak Bersyarat' ini benar2 mmbuatkan aku terfikir dan mengenang. Bukan tidak melupakan, namun, sesekali, aku masih ingin bermimpi..

"Cinta Tak Bersyarat"


Tak ada sedikitpun sesalku
Tak bertahan dengan setiaku
Walau di akhir jalan
Ku harus melepaskan dirimu
Ternyata tak mampu kau melupa
Dalamnya cintaku yg hebat
Hingga ada alasan bagimu
Tuk tinggalkan setiamu
Demi nama cinta
Telah kupersembahkan hatiku hanya untukmu
Tlah kujaga kejujuran dalam setiap nafasku
Kerna demi cinta
Telah kurelakan kecewaku atas ingkarmu
Sebab kumengerti cinta itu tak mesti memiliki
Andai saja bisa kau fahami
Layaknya arti kasih sejati
Kerna cinta yg sungguh
Tiada akan pernah mungkin bersyarat
Ternyata tak mampu kau melupa
Dalamnya cintaku yg hebat...

Ramai yang mencari..dan ramai juga yang tersungkur dalam pncarian itu..Berdoa dan teruskan berdoa kerana CINTA HAKIKI PADA-NYA tidak pernah mati..

2 comments:

Anonymous said...

sape nnyi lgu ni erk?
best liriknyee..

farahi said...

kannn...ini lagu lama, kumpulan element..lagunya best sgt..huhuhu...