Wednesday, December 22, 2010

Aku dan buku Part 2..

Salam. 

Sejak dua menjak ni, susah benar untuk aku membuka blog ni dan menulis. Penyakit malas dah datang kembali lah ni..hihi..Hari ni aku cuma nak bercerita tentang kegilaan pada buku. Ya, buku. Aku rasa dalam bulan ni saja, dah 3buah buku aku beli, dan aku masih berkeinginan pada 2buah lagi yang dah lama aku cari..huhu..

Rasanya kegilaan aku pada buku ni dah lama, cuma sejak akhir-akhir ni, ia makin menjadi-jadi. Aku gemarkan apa jua genre buku, (seram dan thriller agak kurang, tapi, kadang-kadang layan juga..). Aku sukakan novel inggeris lama, atau baru dan pastinya buku-buku motivasi dan agama. Untuk buku-buku novel Melayu, pastinya karya kak Norhayati Berahim menjadi pilihan utama. Kalau dulu, aku hampir tidak membaca karya daripada penulis yang lain selain kak NB, tapi sekarang aku mula sedikit demi sedikit membuka mata pada karya-karya penulis yang lain. Membuka minda dan hati kepada persepsi lain dalam dunia penulisan. Paling aku tertarik pada karya Bahruddin Bekri yang agak sinis dalam komedi gelap yang diterjemahkan dalam penulisan beliau. Benar kata kak NB, sekarang sukar untuk mencari penulis novel lelaki yang mampu mmbuatkan kita berfikir dengan karya mereka. Jika ada pun, penulis novel seram thriller trkenal, Ramlee Awang Mursyid yang sntiasa mnghidangkan sesuatu yg baru dlm penulisan beliau. Bagi penulis baru, karya Anuar Kamaruddin memikat hati aku. Perasaannya sama seperti mmbaca karya mentor beliau, iaitu kak NB, tapi, dengan cara dan stail yang berbeza. Rasanya selepas karya terbaru AK ni, aku pasti akan mnjadi penggemar setianya. 

Emm..aku benar-benar terasa seperti ingin membeli buku sekarang ini..




3 comments:

azlin hashim said...

hurm best nyer sma mcm sy... suka sgt membaca... hobi skema! haha

ana raihana said...

comel gambr header ru hihi

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)