Monday, January 12, 2009

U-turn..

Salam..

emm..agak lama gak aku tidak mnjenguk ke sini..terlalu banyak perkara yang berlaku dan banyak hal yang perlu diselesaikan. Emm, melihat pada tajuk kali ni, pasti banyak yang bermain di fikiran kan?hihi.. U-turn. Patah balik. Pusing semula. Terlalu banyak yang dapat didefinisikan dari perkataan U-turn ini. Namun, ada sesuatu yang mencuri hatiku tentang U-turn. Pernahkah kita terfikir yang sebuah kapal terbang akan membuat U-turn sekiranya ada kecemasan yang berlaku terhadap penumpangnya?emm..aku tak pasti tentang itu. Tapi, serasanya ramai yang ingin membuat U-turn dalam kehidupan mereka andainya diberi peluang sebegitu. Lama aku berfikir tentang hal ni, walaupun hakikatnya, kita kena sentiasa redha dan bersyukur dengan apa yang telah berlalu dalam hidup kita. Ramai yang ingin bermula semula dengan sesuatu yang mereka sangkakan akan jadi lebih baik, namun, andainya mereka diberi peluang itu, mungkin mereka akan tetap mahu membuat U-turn sekali lagi. Manusia mana pernah puas dengan pilihan yang mereka peroleh..emm..

Ada sesuatu yang tak ingin aku U-turn pada saat ini..berpusing dan berpatah balik dari memberi kasih sayang.. "Give your love and never stop giving it.."
Pelik kan? dalam kasih sayang dan cinta, kita takkan pernah berhenti untuk memberinya. Kita takkan berhenti menyayangi ibu bapa, kawan-kawan, guru, dan semestinya dia yang tercinta. Namun, agak pelik juga kerana aku jua pernah hampir berpatah balik dan berputus asa dari mmberikan kasih sayang ini. Astaghfirullah..kenapa lah aku bertindak sebegitu?Aku tak perlu untuk berhenti, kerana aku tak pernah rugi walau sedikit pun dalam pemberian kasih dan sayang ini. Arwah Walid sentiasa memberitahu aku dulu, kalau kita berikan sayang kita pada orang lain, tak kiralah orang itu miskin, tak berdaya dan buruk, pasti kita akan dibalas dengan rasa yang sama..Arwah Walid memang orang yang paling tepat jika berbicara tentang sayang dan kasih, dan aku jua ingin menjadi sepertinya, tegar dan kuat dalam mempertahankan rasanya..

Namun, seandainya aku mampu untuk membuat U-turn demi mendapatkan sayang dan cinta itu, aku mahu melakukannya. Seandainya kita diberi peluang itu, usah lepaskannya, usah biarkan ia berlalu begitu saja, kerana mungkin esok kita tak lagi mempunyai peluang yang serupa..aku masih ingin memberikan rasa sayang dan kasih ini pada setiap hari, menyayangi dengan sepenuhnya pada hari ini, kerana mungkin esok aku tak lagi berpeluang untuk melakukannya..dan, jika esok masih kembali, aku masih akan melakukan perkara yang sama, dan masih akan tersenyum setiap kali merasai hangatnya kasih dan sayang itu..

U-turn=airplane..hikhik...

chow!

No comments: