Sunday, January 18, 2009

aku rinduu..semuanya..

Salam..

Entah kenapa hari ini aku teringatkan sesuatu..aku teringat dan mengimbau kembali pada saat-saat yang manis itu..dan, sekali lagi, aku rindu..rindu pada momen-momen manis itu..walaupun saat-saat dan kenangan itu hanyalah suatu saat biasa yang mungkin dialami oleh orang lain, namun, pada aku, itulah saatnya dimana aku mengenali, memahami dan tersenyum..malah, aku masih mengingati bau dan suasana di saat itu..

Aku mungkin orang yang paling perasa dalam dunia ini..naluri aku sangat kuat sehingga kadang kala aku boleh mengagak apa kesudahannya..aku tahu kesudahan saat-saat manis dan bermakna itu tidak lama, tapi entah kenapa, aku membiarkannya berlaku..yang aku tahu pada masa itu hanyalah untuk mengingati dan mengenang saat itu sebagai sesuatu yang sangat manis..sesuatu yang mampu buatkan aku tersenyum dan tersengih setiap kali aku mengingatinya..aku cuma mahu mengingati bagaimana dinginnya suasana itu, namun, ia hangat dengan aromaterapi itu dan gelak ketawa..aku cuma mahu mengingati bagaimana ikhlasnya senyuman kita pada waktu itu..aku cuma mahu mengingati bagaimana telusnya bicara kita pada masa itu..aku cuma mahu mengingati bagaimana rasanya bila aku benar-benar gembira pada waktu itu..

Ini bukan satu kisah jiwang, ia cuma tentang bagaimana kadang kala kita tak ambil kisah tentang perkara-perkara kecil yang berlaku dalam kehidupan seharian kita. Kadang kala kita fikir perbualan yang ringkas itu tak membawa apa-apa makna, tapi, percayalah, perbualan ringkas itu mungkin akan kita kenang untuk sepanjang hayat. Aku mungkin sudah tidak berpeluang untuk kembali pada saat itu, tapi sekurangnya, aku masih mengingati dengan jelas pada semuanya..dan, paling penting, itulah saatnya dimana aku terasa sangat gembira, sama seperti saat aku duduk di kerusi, berdua bersama arwah Walid dan ketawa bila ada yang mencuit hati dalam perbualan kami..Ia saat yang setiap orang alaminya, namun, tak semua yang mengingatinya. Fikirlah kembali, renungkan sejenak, apa saat-saat dalam kehidupan yang telah kita lupakan. Mungkin saat itu cumalah makan bersama..atau saat dimana kita bercerita tentang perkara-perkara yang melucukan..fikirlah lagi, dan ingatilah..

chow!

No comments: