Wednesday, January 14, 2009

"Jangan terlalu banyak memandang pada jam.."

Salam..

Hihihi..lagi sekali, heading dan tajuk yang aku sorang je kot yang faham..kalau difikirkan balik, memanglah hakikatnya kita perlu melihat pada jam, perlu mengetahui masa yang sepatutnya untuk melaksanakan sesuatu. Tapi, mungkin ada juga orang atau insan2 yang tak ingin terlalu banyak melihat pada waktu dan jam..tak ingin mngetahui masa berlalu dengan pantas, tak ingin melihatnya berlalu..

Entahlah, aku ada juga terfikir bila mendengar seseorang mengucapkan kata2 ni, tapi, bila difikirkan banyak kali, mungkin itu yang terbaik untuk dia. Selama ini, dia terlalu sibuk, terlalu banyak perkara yang membebankannya dan terlalu banyak memandang kepada perkara lain sehingga lupa untuk merasai sejuknya angin, panasnya mentari, dan ramainya manusia di jalanan.. Musibah yang terjadi telah mngubahnya dan mungkin itulah yang terbaik buat dirinya. Dan, akhirnya, dia kembali tersenyum bila segalanya sudah tidak lagi membebankannya..mungkin itu yang sebaiknya..manusia cuma akan mnyedari akan segala perkara di sekelilingnya apabila dia tidak lagi berpeluang untuk melihat perkara tersebut..dan, serasanya, aku jua ikut terdiam dengan segala perubahan itu..

Muhasabahlah diri kita, lihat apa yang kita buat pada hari ini, adakah kita jua terlalu banyak memandang kepada waktu dan jam?adakah kita juga terlalu dan tersangat sibuk hingga lupa untuk mngucap syukur kerana masih bernafas pada hari ini?sama2lah kita melihat kembali..jauh ke dalam diri sendiri...

chow!

No comments: