Monday, January 26, 2009

Hari yang panjang...

Salam.

"I never expect you to treat me like what you did and never expect you to treat me as a special one..."

Mesej yang ku terima semalam telah mmbuatkan seluruh hariku pada hari ini sangat panjang. Aku terdiam dan hampir sepanjang malam aku tak mampu untuk melelapkan mata. Mencari2 apakah silap dan salahku. Mencongak tentang apa yang pernah aku lakukan dan akhirnya aku bangun dan merenung bintang. Tipulah kalau aku katakan yang aku tidak sedih, namun, malam itu aku tidak terasa apa2. Hatiku bagai beku dan dingin bagai salju. Aku bagaikan tiada perasaan. Jauh dalam hatiku, jauh di dalam, pada satu sudut, aku masih percayakannya. Apa yang mmbuatkan aku masih percaya, aku sndiri tidak mngerti. Dan, akhirnya, pada subuh tadi, airmataku jatuh jua. Bukan kerana segalanya telah berakhir, tapi, buat kesekian kalinya, aku teringatkan kata2 arwah Walid; "tiada siapa yang rugi dalam setiap pemberian rasa cinta dan sayang, tapi, jika orang itu menolaknya, bukan bererti kita telah gagal untuk mmberikan sayang itu spenuhnya, cuma orang itu yang belum mngerti apa yang kita berikan untuk dirinya..". Ya, mungkin orang itu belum ckup mngerti. Dan, mungkin rasa sayang ini terlalu besar untuk diterimanya.

Aku tak pernah mnyesal kerana prnah mngasihinya. Aku tak pernah marahkan dia. Walaupun, terkadang, hingga saat aku menulis blog ini, rasa terkilan itu masih bersisa, namun, aku mahu cepat2 mngusir perasaan ini. Kenapa perlu aku rasa terkilan? Kenapa perlu aku bersedih terlalu lama? Aku tak pernah rugi apa2. Mungkin aku tak mampu untuk bersamanya, tapi, cinta bukanlah memiliki. Aku sangat gembira dalam masa kurang dari setahun ini. Aku bertuah kerana berpeluang mngenali dia yang sebenarnya, berbanding orang lain. Dia istimewa, walaupun ramai orang menganggapnya lain daripada itu, tapi, pada aku, dia cuma seseorang yang biasa, sama seperti orang lain. Ini kali pertama aku bercerita secara trbuka tentang dirinya. Setidaknya, aku masih ada kenangan sewaktu kami makan bersama, ketawa bersama, sama2 kesejukan dan bergaduh tentang matlamat hidup kami. Apa lagi yang perlu aku ratap? Tiada apa.

Mungkin aku yang terlalu mengharap, dan kadangkala aku rasa macam orang bodoh. Emm, memang pun aku agak bodoh dalam hal2 mcm ni, tak mampu nak menilai dengan sebetulnya. Tapi, aku sudah tak peduli apa2 sekarang ni. Aku tak nak bersedih terlalu lama. Aku masih punya banyak perkara yang perlu diselesaikan. Aku masih ingin merasa hangatnya mentari pagi, dan cantiknya bintang pada malam hari. Aku masih punya ramai kawan2 yang baik, keluarga yang sangat memahami, adik2 yang mngerti tentang diriku dan sahabat2 istimewa yang ku anggap seperti saudara sendiri. Aku tak pernah kehilangan cinta, tak pernah putus dengan kasih sayang. Biarlah orang mngatakan aku bodoh atau perasan kerana mngharapkan sesuatu yang tak pasti, kerana rasa sayang itu hak aku. Ia milik aku, tiada siapa yang mampu mngubah atau merampasnya dari aku. Aku memilikinya dan aku akan pastikan ia sentiasa mekar dalam kenanganku..

AJW~ Goodbye~

2 comments:

cik sabun said...

uwaaa!!!!!! jaatnye AJW....uhuk2..xpe kak.. same2lah kite berkasih sayang~~~sob2 *ngarut apelagi nih...ish2*

kak farah said...

uhuk..sbnrnya...AJW tuh bukan nm dia..ekeke..itu nama pnyanyi korea yg charming yg nnyi lgu goodbye...

uwaaaaaa......huhu...