Tuesday, March 10, 2009

Pertemuan..

Salam.

Aku masih lagi tergamam dan terkasima selepas pertemuan itu. Setelah sekian lama, aku dapat melihat lagi senyuman pada bibirnya. Senyuman mesra yang banyak menenangkan diriku. Dan, aku terasa seperti masa terhenti seketika pada saat itu. Aku sejujurnya tak pernah mngharapkan teguran darinya dalam pertemuan itu, namun, aku tahu, dia bukan orang yang kejam. Aku mngerti akan sikapnya. Dan, buat kesekian kalinya, aku rasa sangat lega dan tenang kerana aku tahu yang dia masih orang yang aku kenali dulu.

Dan, buat kesekian kalinya juga aku memberi harapan pada diriku sendiri. Salahkah aku? Salahku kerana masih ingin memberi harapan itu? Aku tak kisah andainya aku terluka sekali lagi, tapi, aku masih merasakan yang mmberi harapan itu tidak salah. Aku yakin dengan hatiku, dan hatinya. Dan, aku tahu, yang ia akan kembali. Aku mahu mngenang pertemuan itu, dan menyimpannya dalam memori, selagi aku masih mampu untuk mengingatinya.

Terima kasih kerana pertemuan yang tidak disangka ini. Aku benar-benar gembira, walaupun hanya untuk 5 minit cuma. Dan, terima kasih kerana membuatkan aku rasa diperlukan, sekali lagi..

chow!

No comments: