Wednesday, January 27, 2010

Aku memenanginya..

Salam.

Emm..sekali lagi hari ini, aku terasa seperti ingin berbicara tentang hati, sekali lagi. Alhamdulillah, akhirnya aku telah berjaya mngatasi apa yang aku cuba hindari selama ini. Berhadapan dengan kenangan silam. Mengatasi perasaan hati yang sangat aku takuti suatu ketika dulu. Aku rasa aku telah memenanginya, memenanginya dengan penuh pnghormatan. Kenangan silam itu telah buat aku trsenyum dan ketawa pada hari ini. Ketawa dan trsenyum kerana hati ini rupanya setabah itu. Betapa aku tidak mnyedari bahawa masa telah bnyak merawat dan mngubah segalanya. Dan, hari ini, aku akhirnya sedar tentang semua itu.

Kenapa aku ingin brhadapan dengan kenangan silam itu? Kerana aku tahu, selamanya aku tidak harus lari darinya. Aku telah lama melepaskannya, cuma kadangkala ia kmbali mnjelma, dan aku seharusnya berani untuk mnghadapinya. Sekali dan selamanya. Kenangan itu tidak akan, dan tidak sesekali akan wujud lagi dalam kamus hidupku. Kenangan itu akan pergi, dan, hari ini, dengan brhadapan dengan knangan itu, aku tahu, aku telah brjaya mngusir semuanya. Bila aku mampu trsenyum dan ketawa, serasanya aku telah menang. Terima kasih kerana kenangan silam itu telah banyak mngajar aku mnjadi orang yang lbih mnghargai khidupan. Mnjadi aku yang lbih berani dan sabar, kerana sabar itu tiada batasannya. Dan, aku tahu, aku telah temui jawapan paling pasti pada hari ini. Jawapan yang aku ingin dengari selama ini.Hati ini akan sentiasa mngingatinya kerana aku tahu, ALLAH MAHA MNGETAHUI segalanya..

Moga ALLAH mmberikan aku ketabahan dan kesabaran untuk terus trsenyum..=)

No comments: