Monday, October 18, 2010

Aku dan buku..

Salam. 


Novel terbaru Kak NB
Bercerita tentang buku, aku pasti takkan lepas daripada brcerita tentang penulis kegemaranku ini, Kak Norhayati Berahim a.k.a Kak NB. Mula mngenali dan menggemari beliau tatkala usia mula mnginjak 14 tahun, aku banyak mmbesar brsama karya2nya. Kadangkala aku terasa seperti hidup di dalam setiap karya yg dihasilkannya itu. Apa yg menarik tentang kak NB?Banyak sekali yg menarik tentang setiap karya yg dihasilkannya. Sama ada ia membawa tema cinta, kekeluargaan, isu semasa atau apa shaja, pada aku, ia memiliki keistimewaannya yg trsendiri. Mmbesar brsama karyanya mmbuatkan aku dewasa mnjadi seseorg yg lbih tahu brfikir tentang apa sbnrnya makna khidupan ini. Sejujurnya, aku benar-benar serasi dan sebati dgn hasil tulisannya. Sejak mula mmbaca hasil karyanya pada usia 14tahun, sebuah novel brtajuk 'Cinta dan Cita', aku mula memasang harap agar suatu hari nanti aku akan mmpunyai peluang untuk bersua muka dan brbicara brsama kak NB. Alhamdulillah, akhirnya setelah 13 tahun brlalu, kesempatan itu aku peroleh jua. Terima kasih kak kerana tlh bnyak mndidik saya dengan karya2 yg mnyentuh hati, mmbuatkan saya brfikir, mmbawa saya mngembara, mngajar saya tentang ilmu dan mmbuatkan saya lebih positif dlm meniti khidupan. Moga akak NB terus brkarya, dilimpahkan rezeki oleh NYA dan diberikan kesihatan yg baik oleh ALLAH untuk terus mnyampaikan pesanan buat kami semua..Aminn..


Nak jmpa akak lagi..!

No comments: