Friday, February 13, 2009

Ada cinta..Part 2..

Salam.

Emm..sejujurnya, aku bukanlah ingin terlalu mendedahkan kisah mereka, namun, panggilan telefon yang ku terima hari ini telah menunjukkan segalanya. Cinta mula disemai..dan, sejujurnya, aku sangat gembira buat mereka. Walaupun, aku tahu, mereka sebenarnya sangat takut dengan perasaan masing2, dan masih cuba untuk menafikannya. Apa yang perlu mereka takutkan? Tiada yang salah jika kita jatuh cinta. Kerana perasaan cinta itu anugerah ALLAH yang bernilai buat kita, dan kita tak berhak untuk menolaknya. Aku cuma mahu mereka gembira dengan kehadiran cinta itu, dan menerima seadanya. Ia bukan bermakna ia memerlukan kesudahan yang baik, tapi, kita harus merasainya bila cinta itu hadir.

Puas ditebak dengan soalan dari diriku, akhirnya sahabat perempuan itu mengakui, yang hatinya mula merasainya. Aku tahu yang dia takut, bimbang akan melukai hati orang yang menjadi pujaan sahabat lelakinya. Ingin sahaja aku mmberitahunya, bahawa, jangan takut dengan perasaan itu, hargainya, dan dakaplah. Agak puitis kan? Tapi, itulah hakikatnya. Ramai yang takut dengan cinta, hingga sanggup melepaskan orang yang mereka sayangi. Dan, aku tak ingin apa yang berlaku pada diriku, turut berlaku pada ornag lain. Aku memang tak berhak untuk memberikan apa2 nasihat dalam hal ini, dan sekadar mampu mendengar dengan setia. Tapi, aku cuma mahu mereka brdua gembira. Cinta tak semestinya bersatu. Aku tak patut harapkan yang lelaki itu akan meninggalkan pujaan hatinya demi sahabat perempuannya, tapi, ALLAH MAHA MENGETAHUI. Kita hanya mampu merancang, dan DIA yang menentukan segalanya. Aku cuma mampu mendoakan yang terbaik buat mereka.

Ummi pernah berkata, ramai orang inginkan sahabat baik untuk mnjadi teman hidup mereka kerana sahabat baik kita yang akan memahami kita sepenuhnya. Seperti arwah Walid, kerana mereka adalah sahabat baik..=)

No comments: