Monday, February 2, 2009

Dia...sahabatku..


Salam.


Hari ini aku ingin berkongsi tentang seseorang. Seseorang yang sangat istimewa pada aku. Dia, sahabatku. Seseorang yang benar-benar aku anggap sebagai sahabat yang mampu berkongsi segalanya bersamaku. Di saat aku memerlukan seseorang untuk bercerita, ketawa dan menangis, dia ada bersamaku. Namun, kami sebenarnya tidak pernah bersua antara satu sama lain. Sejujurnya, aku hanya mengenali sahabat ini melalui emel, ym, mesej, dan perbualan telefon. Pelik kan? Tapi, itulah kami. Segalanya kami kongsi bersama, dari kisah kelakar, cerita di televisyen, kisah cinta dan masalah di tempat kerja, semuanya kami rasai bersama.


Dia, namanya, amirah. Entah kenapa, hari ini aku tergerak untuk bercerita tentang dirinya, setelah hampir setahun kami saling mngenali. Bagaimana kami kenal? Hihihi, itu memang sesuatu yang amat tidak disangkakan. Kami kenal melalui alam siber. Pertemuan yang memang tak aku jangkakan. Dan, hingga hari ini, aku masih tak mnyangka yang kami boleh menjadi serapat begini. Aku rasa serasi bersamanya. Walaupun kami tak pernah bertemu dan bersua muka, namun, pada aku, aku dah cukup mngenalinya. Jiwa kami serasi dan itulah yang kami pegang sepanjang persahabatan ini. Sejujurnya, aku sangat bersyukur dengan kehadiran sahabat ini. Aku tak pernah berkongsi rahsia dengan seorang sahabat sebanyak yang aku kongsikan bersamanya. Hati aku percayakan dia, dan aku tahu yang dia juga begitu.

Pelbagai yang telah kami kongsikan bersama. Aku pernah menangis dan di saat itu, dia bersama aku dengan pelbagai mesej yang buatkan aku tersenyum kembali. Mungkin kerana persamaan umur yang buatkan kami selesa dan serasi bersama. Namun, sesuatu yang aku amat pasti adalah, ALLAH telah mempertemukan kami dalam keadaan yang tidak dijangkakan. Aku amat bersyukur kerana mengenali sahabat ini. Kadang kala, seseorang yang asing itu mampu mnjadi sahabat dan seperti saudara sendiri dan terkadang, saudara sendiri pun seperti orang asing. Aku sayangkan kau, amirah. Moga kita sentiasa bersahabat, walaupun kita tak pernah bertemu. Moga kita terus bersahabat, walau apa jua halangan mendatang. Dan, terima kasih kerana sudi mendengar segala cerita, kisah dan airmata aku di saat aku memerlukan..
P/S: aku nak sebut nickname kau..tapi...hikhik..jangan marah ye laling..huhu..

4 comments:

cik sabun said...

kak kati kew? ahaks...ups! tertulis lak nickname die...:P

kak farah said...

ahaks..glemer kak katii nih...hikhik...nnti akak nk tulis psl nurul plak ah..merangkap pres KSM..hikhik..

cik sabun said...

erk!xyah la kak...ai maloooo...

nuramirah said...

wah..!!~~~
teruja bace ko nye post..aku kah iteww...hiks..