Thursday, February 5, 2009

Aku mengalah...

Salam.

Selepas apa yang aku rasai sejak seminggu yang lalu, hari ini aku rasa amat lega. Mungkin, tiba masanya untuk aku mengalah. Mengalah bukan bererti aku kalah. Aku cuma mahu memberikan sepenuhnya masa untuknya. Mungkin..itulah yang diperlukan kini. Walaupun aku tahu dan amat mngerti bahawa apa yang diperlukan adalah seorang sahabat. Namun, aku tak mampu untuk mnjadi sahabat itu. Aku tak mungkin mnjadi sahabat itu. Aku akan gembira bila dia gembira. Dan, aku cuma mahu dia gembira. Walau bukan sebagai sahabat, setidaknya aku tahu dia akan gembira.

Aku lega kerana dia akan mnemui apa yang dia inginkan. Dia akan bahagia, walaupun tanpa aku. Ya, ini noktahnya. Aku jua akan bahagia, tanpa dia. Aku akan sentiasa doakan kebahagiaan dia. Juga untuk keluarga yang amat bermakna buat dirinya. Pengalaman menjadi sebahagian dari kehidupannya sangat bermakna buat aku. Mengingatinya saja sudah cukup untuk buat aku tersenyum. Aku bertuah kerana memiliki pengalaman dan kenangan itu.

Aku kalah dalam situasi dan keadaan, tapi, aku memenangi kenangan itu. Aku mengalah pada dirinya. Aku akur dan redha. Kerana dengan ini, kami akan sama2 gembira. Aku sedar di mana letak duduk diriku. Dan, aku berdoa agar aku sentiasa gembira dan bahagia begini. Moga ALLAH mempermudahkan jalan buat kami, dan moga ALLAH sentiasa memberikan ketenangan buat hati kami..Amin..

4 comments:

cik sabun said...

erk! *nk jugak post komen wpun tatao nk ckp pe..ahaks*

kak farah said...

hihi..it's ok my dear...suka tgk nurul komen..hihi..

Anonymous said...

psl sape ni??..skandal ko or ttm ko??

aku, diriku & milikku... said...

erk..perlu ker ko tanya cik kati?..huhuhu...