Wednesday, February 4, 2009

kenapa aku begini..?

Salam.

Hari ini. Buat kesekian kalinya, aku masih menyimpan sebuah harapan. Aku masih begini. Buat kesekian kalinya juga, hati aku masih percaya. Gerak hatiku masih yakin. Aku yakin yang..yang dia masih ada rasa itu. Penafian itu yang membuatkan aku masih percaya. Penolakan itu yang membuatkan aku masih yakin. Riak wajah itu, masih menggambarkannya. Kenapa aku begini? Kenapa aku masih yakin? Kenapa hatiku tidak menolaknya? Aku patut hentikan semua ini. Bukankah itu pengakhirannya? Kenapa aku masih degil? Kenapa aku masih ingin berpegang pada sesuatu yang tak pasti?

Sejujurnya, aku memang degil. Selagi aku tak mngetahui apa yang sebenarnya berlaku, aku tetap dengan keputusanku. Walau cuma dari kejauhan, aku tahu, rasa itu masih ada. Kami sangat jauh, walaupun sangat dekat. Aku tahu, dia sangat mengerti, cuma dia terlalu takut. Ambillah sebanyak mana masa yang diperlukan, sebab aku akan tetap di sini. Aku tak akan goyah, kerana aku yakin, ALLAH sentiasa bersama diriku. Walaupun sehingga kini, aku masih tak mngerti, kenapa aku bgini, namun, yang pasti, aku yakin dengan hatiku. Aku pasti, yang jalan di depan sangat berliku, tapi, kerana liku-liku itulah aku akan jadi lebih matang. Pedih rasanya, tapi, rasa pedih inilah yang akan membuatkan aku kembali tersenyum. Terkilan ini masih ada, tapi, aku pasti, yang terkilan ini akan pergi jauh dari hatiku.

Ya ALLAH, tabahkanlah hatiku.. Kuatkanlah diriku dan teguhkan hatiku agar aku sentiasa mengingati -MU..

4 comments:

cik sabun said...

Cintailah seseorang dengan sepenuh hati dan penuh kasih sayang. Sungguhpun anda akan berasa seolah-olah diri anda tersiksa, tapi percayalah itulah satu-satunya untuk melengkapkan kehidupan ini.

~kak, takkan rugi kasih sayang kalau kita memberi~ cherr up ya!

*btw, start esok smpi ahad kite g fieldwork..uhuk2*

kak farah said...

uhuk...akak trharu.....thnx my dear..=)

sekati said...

testing~

sekati said...

eh~..ok plak..ermm..aku tau sape yg ko mksudkn...tabahkn hati..semoga ko jmpa org yg lbh memahami dri ko..amin..